As the Volksback is on jack stands anyway, I took some time to fix a few things which bugged me since day one, both the front fenders were kinked slightly in the lower front area after assembly, but a heat gun, a rubber hammer and a little persuasion "ironed" them out!
Da der Volksback sowieso zur Zeit auf Böcken ruht habe ich heute mal ein paar Dinge repariert die mich von Anfang an gestört haben: Beide vorderen Kotflügel hatten nach der Montage einen Knick im unteren, vorderen Bereich. Mit Heißluftpistole und einem Gummihammer habe ich diese Knicke "ausgebügelt":
right fender before:
... and after:
left fender before:
Also, one of the tie rods was assembled the wrong way around. So, I pulled the fuel tank and flipped the rod:
Ausserdem war ja eine Spurstange verkehrt herum eingebaut, also Tank ausgebaut und die Stange umdreht:
before:
The jam nut end is on the pitman arm - which is wrong!
Hier ist noch die Kontermutter am Lenkhebel - falsch!
after:
The clamp end is on the pitman arm. good again!
Jetzt ist die Klemmschelle am Lenkhebel - richtig!
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen