Freitag, 29. April 2011

multi gauge puzzle / ... Armaturenpuzzle part II

Today I finished the gauges, I found a better paint for the bezels (with less gold) - now the color of the bezels comes very close to the center caps (sorry - not so easy to catch with my crappy digicam and in this light). I polished the "glasses" which are made of plastic - here is the fuel gauge:


Heute habe ich die Armaturen fertig gemacht, ich habe eine bessere Farbe für die Zierringe gefunden (etwas weniger golden) - Die Ringe kommen den Abdeckungen in der Mitte jetzt schon recht nah (auf den Bildern nicht so gut zu erkennen)  Die Chromringe und Plexischeiben sind poliert:

 (there is a light reflex in the upper area, the glass looks crystal clear in real life) the chrome ring is exactly the same as on the "before" picture in the last post!
(Im oberen Bereich ist eine Reflexion auf dem Foto - Die Scheibe ist makellos) Der Chromring ist der gleiche wie in meinem letzten Post auf dem "davor" Bild!


I also updated the 12V clock:    Die 12V Uhr habe ich auch überholt
chrome ring and "glass" are polished as well, the needles are repainted in white.
Chromring und Plexischeibe poliert, Ring lackiert, die Zeiger sind auch neu lackiert.


Here is a direct comparison of the 2 different colors I used for the bezels: 12V clock on the left ( more silver-ish) 6V clock on the right (more golden)
Hier nochmal der Vergleich der beiden Farben die ich zum Lackieren der Ringe benutzt habe: links die 12V Uhr - etwas mehr silbern und rechts die 6V Uhr - etwas mehr golden:
 close up - makes it a little more obvious:

 12V   vs.   6V


After reassembly I noticed that the clock didn't work, so I removed the rear cap:
Nach dem Zusammenbau musste ich feststellen das die Uhr gar nicht läuft! - Also: Abdeckung abmachen:
after some investigation on the net (thanks to http://www.thesamba.com/vw/) I knew where I had to look for:
Nach einer Recherche auf thesamba.com wusste ich wonach ich suchen musste:

There had been a thermo fuse (basically a glob of low temperature solder) which "corrodes away" during the years
In der Markierung sollte sich eine "Thermo-Sicherung" (ein Lötpunkt Niedrigtemperaturlot) befunden, der über die Jahre aber ganz gerne "ab-korrodiert"


I re-soldered this (with standard solder) and now it works perfect! If it should run too fast or too slow I can re-adjust the "speed" with this dial:
Ich habe die Stelle neu gelötet ( mit normalem Lot) und die Uhr läuft wieder 1A. Sollte die Geschwindigkeit nicht stimmen, kann man an diesem Rädchen etwas feinkalibrieren:
 Job done - see you all in Hannover for the DFL Cruise Night and the MKT (MaiKäferTreffen)

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